Allmänna villkor

Här hittar du all information gällande ångerrätt, reklamation och byten

Leveranssätt
Dina varor levereras med Schenker. Fraktpriset ser du redan kassan, inga dolda avgifter tillkommer.

Leveranstider
Din beställning lämnar normalt vårt lager inom 2-4 vardagar.
Gäller ej beställningsvaror eller produkter som för tillfället ej finns i lager.
Vi försöker dock alltid att lämna ett så exakt leveransbesked som möjligt.
Vi kan leverera de flesta varorna inom 2-4 dagar!

Priser
Samtliga priser är angivna exklusive moms.
Vi anstränger oss för att hålla en låg prisnivå.

Trygg och säker betalning
1. Faktura
Faktura kan väljas av företag, kommuner och landsting. Betalningsvillkor normalt 30 dagar.

2. Betalkort
Betala med VISA eller MasterCard.
Varorna levereras när pengarna syns på vårt konto.
Vid kortbetalning tillkommer inga avgifter.

3. Postförskott
Du betalar i samband med att du hämtar ut varan på posten eller ditt utlämningsställe. Postförskottsavgift på 50 kr tillkommer.

4. Förskottsbetalning
Vid förskottsbetalning slipper du Postens avgift för postförskott. Pengarna ska sättas in på bankgironr: 5225-7185. När pengarna finns på vårt konto skickar vi varorna som är beställda. Kom ihåg att ange ditt namn och ordernummer, annars har vi ingen möjlighet att koppla din betalning till beställningen. Vid förskottsbetalning blir ordern först aktiv i vårt system när vår bank meddelat oss att betalningen är genomförd. Detta tar ca 2-3 bankdagar från betalningstillfället. Betala inte in några pengar förrän vi har bekräftat din order och du har den totala kostnaden inkl frakt.

Ångerrätt
Som privatperson har du hela 30 dagar på dig att ångra ditt köp efter att du mottagit varan. Varan ska vara i oförändrat skick, dvs får inte vara använd och förpackningen ska vara oskadad och obruten.
Kontakta oss först för att få ett returnummer. Det är ditt ansvar att varan och dess originalförpackning kommer tillbaka till oss i oskadat skick och du bekostar själv returfrakten. Se därför till att varan emballeras väl. Returen är inte godkänd förrän vi har kontrollerat varan. Vid godkänd retur så återbetalas summan. Vid ej godkänd retur så returneras varan och frakt debiteras.

När ångerrätten inte gäller
När en förseglad ljud- eller bildupptagning eller ett förseglat datorprogram och förseglingen har brutits av konsumenten.

Fel vid leverans
Kontakta oss omgående om något blivit fel vid leveransen så åtgärdar vi felet.

Transportskador
Synliga skador på godset ska anmälas direkt vid mottagandet. Dolda transportskador anmäls till transportören inom 7 dagar. Vi tar inte på oss ansvaret för transportskador utan alla transportskador regleras av fraktaren.

Ej utlösta paket
Beställda men ej utlösta paket debiteras med kostnaderna för dubbelfrakt samt en hanteringskostnad på 250 kr. Specialbeställda varor debiteras fulla värdet samt frakt och returfrakt.

Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen som finns på vår hemsida och kan heller ej garantera att bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

Personuppgiftspolicy
Vi lämnar ej ut adresser, telefonnummer e-postadresser eller andra personuppgifter om våra kunder till tredje man för marknadsföringssyfte, statistisk bearbetning eller dylikt.
Kunders personuppgifter behandlas konfidentiellt oavsett om de speciellt har begärt detta eller inte.
Vi använder informationen endast för att kunna handlägga kundernas beställningar.

Svensk Talteknologi AB – info@svensktalteknologi.se – Telefon 0454-30 08 08